Pe o piață globală tot mai digitalizată și într-o continuă schimbare, crearea unei prezențe de brand solide, cu o vizibilitate optimă, este mai importantă ca niciodată, mai ales că mediul online a devenit tot mai ”aglomerat”.
Ca antreprenor, nu poți să te aștepți ca afacerea ta să se dezvolte și să aibă succes dacă nu îți reevaluezi poziționarea pe piață și prezența în mediul online.
În acest articol ne-am propus să îți prezentăm câteva idei bune pe care merită să le evaluezi și să le incluzi în strategia ta, mai ales dacă ai luat în calcul o reconfigurare a business-ului tău în ceea ce privește adaptarea la noile trenduri.
În 2023, strategiile de promovare si marketing rămân la fel de importante ca și până acum. Creșterea sferelor de influență și consolidarea încrederii în brand, sunt preocupările antreprenorilor constienți de faptul că au nevoie de cele mai bune tactici și tehnici pentru a-și maximiza vizibilitatea și a crește vânzările.
Iată care ar fi cei mai importanți piloni ai unei strategii de dezvoltare a afacerilor:
Imagine de brand coerentă: aigură-te că imaginea ta online și offline este una bine structurată, care transmite claritate cu privire la esența activității tale. Paleta cormatică, fonturile, elementele grafice, logo-ul și materialele vizuale trebuie să fie bine definite astfel încât identitatea vizuală a brandului să transmită ceea ce vrei să perceapă potențialii tăi clienți. Pe lângă asta, coerența poveștii de brand, reflectarea ariei de expertiză și relevanța pentru o anumită nișă trebuie să fie integrate în arhitectura brandului tău. Dacă ai deja toate aceste etape parcurse, merită să analizezi cum e perceput brandul tău și chiar să soliciți feedback-ul clienților tăi pentru a te asigura că felul în care vrei să fie perceput brandul tău ”se pupă” cu ceea ce percep clienții tăi.
Consolidarea prezenței online: la ora actuală, pentru majoritatea brandurilor, prezența online pare să fie un ingredient tot mai important al succesului. Un site web bine construit, canale de comunicare relevante pentru audiență, prezentarea coerentă a activității și o strategie de Digital marketing bine pusă la punct sunt esentiale pentru a maximiza sfera de influență a brandurilor. Prin intermediul unei strategii pentru Social media, alocarea unui buget pentru publicitatea platită și a marketingului de continut, antreprenorii pot să ajungă la un public tot mai extins, crescându-și astfel numărul de potențiali clienți.
Influencer marketing: In 2023, marketingul de acest fel va continua să capete o tot mai mare popularitate, asta și datorită faptului că, atunci când are în spate o strategie personalizată bine pusă la punct, poate fi un mod eficient de extinde sfera de influență a brandurilor. Colaborarea cu influenceri, relevanți pentru profilul de activitate pe care afacerea îl are, poate ajuta la creșterea expunerii, la atingerea unui public mai mare și la construirea unei imagini de brand pozitive.
Oportunitățile de networking: networkingul, mai ales dacă este realizat într-un cadru bine definit, poate avea o influență foarte bună asupra oricărei afaceri. Participarea la evenimente destinate networking-ului sau a face networking ori de câte ori există cadrul potrivit (precum anumite evenimente de afaceri, expoziții, congrese sau târguri) pot reprezenta o modalitate excelentă de promovarea a brandurilor. Foarte important aici este elevator pitch-ul. Calitatea și relevanța unui elevator pitch sunt aspecte esențiale atunci când există cadrul potrivit de a discuta despre ”cine este brandul tău și cum îl poate ajuta pe cel care te ascultă”.
Prin participarea la evenimente antreprenorii au ocazia perfectă de a-și prezenta produsele sau serviciile în fata unui public mai larg, și, totodată, se pot întâlni cu potențiali furnizori, parteneri de afaceri și influenceri importanti, construind relatii de încredere cu aceștia.
Reclamele plătite: fie că vorbim de Google Ads sau Facebook Ads, concluzia e aceeași – nu e suficient să te bazezi doar pe promovarea organică, oricât de bun ar fi conținutul pe care îl creezi. Vizibilitatea postărilor a scăzut mult, mai ales în platforma Facebook, și asta pentru că, la nivel subliminal, ni se cere să investim în reclame.
Ce e foarte important de reținut: pentru aceste reclame plătite e necesar să se creeze o strategie și să se stabilească un buget clar. Care sunt obiectivele? Ce procent se alocă promovării conținutului bun, care deja are un engagement favorabil? Ce procent e alocat atragerii de noi leaduri și ce procent e alocat atragerii de mai mulți cumpărători? O strategie bună de Social Media Ads poate crește atât vizibilitatea și încrederea în brand, cât și numărul de clienți.
Utilizarea SEO: În 2023, optimizarea pentru motoarele de cautare rămâne un element esențial pentru cresterea vizibilității de brand. Antreprenorii trebuie să fie conștienți de faptul că investiția în SEO este o investiție și nu o cheltuială. Desigur, dezvoltarea unei strategii solide de SEO necesită implicarea unei colaborări cu un o firmă sau un freelancer care face foarte bine acest lucru și vine cu feedback după perioadele de monitorizare și măsurare, propunând adaptări, inclusiv noi cuvinte cheie relevante, direcții și idei pentru crearea de conținut de calitate și optimizarea permanentă a site-ului pentru a ajunge la publicul țintă.
Dezvoltarea de parteneriate: ”unde-s doi, puterea crește” poate fi mai mult decât o zicătoare. În sfera antreprenorială parteneriatele pot fi adevărate resurse de creștere, dacă în prealabil se schițează un plan de acțiune și se identifică partenerii cei mai potriviți business-ului pe care antreprenorii îl gestionează. Colaborarea cu alte afaceri sau organizatii poate ajuta la creșterea vizibilității și a sferelor de influență, iar aici e esențială consolidarea încrederii în brand-ul, personal și de business. Partneriatele solide au drept capital principal încrederea.
Automatizări și sisteme performante de lucru: nu putem să nu ne raportăm la automatizări și eficientizarea proceselor de lucru, mai ales că opțiunile din sfera digitală sunt tot mai diverse și pot aduce o valoare imensă afacerilor, dacă sunt integrate într-o strategie unitară de optimizare. Utilizarea de software și aplicații care pot automatiza anumite procese de afaceri poate ajuta la economisirea timpului și a costurilor, precum și la îmbunătățirea preciziei și eficienței. De asemenea, utilizarea de instrumente și software care pot analiza datele afacerii și oferi informații importante, poate ajuta la luarea unor decizii mai bine informate, la optimizarea proceselor de lucru. Instrumentele de comunicare și colaborare online pot ajuta la îmbunătățirea comunicării dintre angajați și la creșterea eficienței colaborării între diferitele departamente. Și, nu în ultimul rând, Inteligența artificială și machine learning pot ajuta la maximizarea rezultatelor, performanță crescută și creșterea productivității.
Concluzii
Indiferent care crezi că ar fi percepția brandului tău de expert sau de afacere, merită să analizezi care este stadiul în care te afli acum și care îți sunt obiectivele de creștere pentru anii următori.
Totodată, este important de văzut care din ideile prezentate mai sus sunt și potrivite afacerii tale și cum te poți folosi de resursele disponibile pentru a le implementa.
În 2023, pentru a-ți crește vizibilitatea de brand, este important să folosești o abordare integrată de marketing digital, să ai o prezență relevantă pe canalele de comunicare și o abordare creativă. Astfel, poți obține, cu siguranță, o vizibilitate mai mare pentru brand și afacere.